reklama

Eksploatacja i utrzymanie hamulców wagonowych (Mw 56) #1

www.wagonyosobowe.cba.pl Test z zakresu eksploatacji i utrzymania hamulców wagonowych - pociągu. Instrukcja Mw 56.

Tagi dla tego testu: przeładowanie układu hamulcowego wagonu osobowy pasażerski eksploatacja pociąg railcarboy utrzymanie wagonie w kierownik hamulec instrukcja maszynista zespolony luzowanie wagon wagonyosobowe.cba.pl ruchu ustawiacz konduktor quiz testy dyżurny pociągu

Podaj swoje imię:


Wymaganą masę hamującą pociągu obliczamy ze wzoru

  • masa brutto pociągu X procent / 100
  • masa hamująca rzeczywista / masa pociągu X 100
  • masa hamująca rzeczywista / procent X 100

Jeżeli wagony w pociągu posiadają sprawne urządzenia przestawcze "P-R" należy

  • nastawić na "P"
  • nastawić na "R"
  • nastawić obojętnie jeżeli są sprawne

O ile powinno wzrosnąć ciśnienie powietrza w cylindrach hamulcowych po przyciśnięciu przycisku "Rapid" jeżeli jest sprawny

  • bezwzględnie dwukrotnie
  • dwukrotnie (około dwukrotnie)
  • około 0,1 MPa (1 bara)

Pociągi, w których do rzeczywistej masy hamującej dolicza się także masę hamującą czynnej lokomotywy kursują z prędkością

  • mniejszą niż 120 km/h
  • większą niż 160 km/h
  • większą niż 120 km/h

Gdzie powinna znajdować się karta próby hamulca przed odjazdem pociągu po ukończeniu próby hamulca

  • maszynisty
  • drużyny konduktorskiej lub maszynisty (zależnie od warunków miejscowych)
  • drużyny konduktorskiej

Jaką przyjmujemy średnią masę obciążenia dla wagonu barowego

  • masę jak dla nastawienia "R+Mg"
  • masę własną wagonu
  • masę jak dla nastawienia "R"

Ile cylindrów hamulcowych znajduje się w wagonie pasażerskim wyposażonym w klockowy układ hamulcowy

  • 1
  • 2
  • 1 (jeden) dla każdego zestawu kołowego

Pociągi, w których do rzeczywistej masy hamującej dolicza się także masę hamującą czynnej lokomotywy mają masę ogólną

  • mniejszą od 200 t.
  • mniejszą lub równą 200 t.
  • większą od 200 t.

Po użyciu hamulca bezpieczeństwa przez podróżnego, przed dalszym kontynuowaniem jazdy należy

  • dokonać uproszczonej próby hamulca
  • dokonać szczegółowej próby hamulca
  • wyłączyć układ hamulcowy z działania tylko w tym wagonie

Po zmianie nastawienia dźwigni na tablicach przestawnych hamulca, na drodze przebiegu pociągu należy

  • dokonać szczegółowej próby hamulca
  • powiadomić maszynistę o rodzaju aktualnego nastawienia dźwigni
  • dokonać uproszczonej próby hamulca

Po wykonaniu w EZT jakiejkolwiek próby hamulca pneumatycznego należy

  • dokonać uproszczonrej próby hamulca magnetycznego
  • dokonać szczegółowej próby hamulca elektropneumatycznego
  • dokonać próby hamulca elektropneumatycznego

Ile wagonów, z nastawieniem na przebieg hamowania "P" można włączyć do pociągu jadącego na hamulcach z nastawieniem "R"

  • mniej niż 3
  • 2
  • 3

Jeżeli podczas próby uproszczonej stwierdzono, że przedostatni wagon w składzie pociągu nie luzuje, to należy

  • wyłączyć układ hamulcowy z działania i zakończyć próbę hamulca
  • dokonać szczegółowej próby hamulca
  • powtórzyć próbę hamulca

Jakiego koloru wskaźnik w wagonie wyposażonym w układ hamulcowy tarczowy wskazuje stan odhamowania

  • czerwony
  • biały
  • zielony

Jakiego koloru wskaźnik w wagonie wyposażonym w układ hamulcowy tarczowy wskazuje stan zahamowania

  • biały
  • należy sprawdzić dociśnięcie wstawek hamulcowych do kół
  • czerwony
  • czarny

Ile przyjmujemy masy hamującej dla lokomotywy spalinowej nieczynnej

  • połowę
  • 3/4
  • całą

Po usunięciu za pomocą odluźniaczy powietrza ze zbiorników układu hamulcowego w wagonie należy

  • poinformować maszynistę o opróżnieniu układu i jechać dalej
  • dokonać szczegółowej próby hamulca
  • dokonać uproszczonej próby hamulca

Gdy urządzenia hamulcowe w odstawionym składzie pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem dłużej niż 2 godz. należy

  • sprawdzić wyluzowanie wszystkich układów hamulcowych w wagonach
  • dokonać uproszczoną próbę hamulca
  • dokonać szczegółową próbę hamulca

Skok tłoka cylindra hamulcowego w wagonach przy pełnym zahamowaniu powinien wynosić w nastawieniu "P"

  • od 110 mm. do 150 mm.
  • 110 mm. plus/minus 5 mm.
  • max 150 mm.

Podczas hamowania pełnego i przyciśnięciu przycisku kontrolnego "R" Rapid, ciśnienie w cylindrze hamulcowym powinno wynosi

  • 0,38 - 0,4 MPa (3,8 - 4 bara)
  • 0,18 - 0,22 MPa (1,8 - 2,2 bara)
  • 0,22 - 0,4 MPa (2,2 - 4 bara)

Masa hamująca wagonu z hamulcem O-R, którego hamulec osiąga tylko niski stopień ciśnienia jak dla nastawienia "P" wynosi

  • masa nastawienia - pośpieszny
  • masa własna wagonu
  • masa nastawienia "G"

Próba uproszczona hamulca pneumatycznego w pociągach polega na sprawdzeniu

  • zahamowania i odhamowania ostatnich dwóch wagonów
  • zahamowania i odhamowania ostatniego wagonu
  • zahamowania i odhamowania ostatniego wózka w ostatnim wagonie

Po postoju pociągu wynoszącym 90 min. przy temperaturze zewnętrznej 0º C należy

  • jeżeli temperatura jest "dodatnia" pociąg może jechać dalej
  • dokonać szczegółowej próby hamulca
  • dokonać uproszczonej próby hamulca

W ciągu ilu minut podczas dokonywania szczegółowej próby hamulca wagony nie powinny samoczynnie wyluzować

  • 2 min.
  • 4 min.
  • 5 min.

Który ze sprzęgów powietrznych znajduje się najbliżej osi wzdłużnej wagonu

  • przewód główny hamulca (0,5MPa - 5 bara)
  • przewód główny hamulca (0,8MPa - 8 bara)
  • przewód zasilający (0,8MPa - 8 bara)

Po postoju pociągu wynoszącym ponad 2 godz. przy temperaturze zewnętrznej +16° C należy

  • dokonać uproszczoną próbę hamulca
  • dokonać szczegółową próbę hamulca
  • pociąg może jechać dalej, jeżeli nie wymieniano lokomotywy

Jaki znak namalowany na wagonie oznacza hamulec tarczowy

  • litery "HT"
  • litery "MC" w kółku
  • duża litera "T" w kółku
  • duża litera "D" w kółku

Co oznacza napis R+Mg 112t na tablicy przestawczej

  • hamulec pośpieszny z włączonym do działania magnetycznym hamulcem szynowym o masie 112 t.
  • hamulec pośpieszny lub magnetyczny o masie 112 t.
  • hamulec elektropneumatyczny o masie 112 t.

Skok tłoka cylindra hamulcowego w wagonach przy pełnym zahamowaniu powinien wynosić w nastawieniu „R”

  • max 150 mm.
  • od 110 mm. do 145 mm.
  • max 145 mm.

Na żądanie maszynisty jaką próbę hamulca należy dokonać

  • szczegółową
  • uproszczoną
  • szczegółową lub uproszczoną w zależności od rządania maszynisty

Minimalne ciśnienie powietrza w przewodzie głównym hamulca mierzone w ostatnim wagonie pociągu pasażerskiego powinno wynosić

  • 0,45 MPa (4,5 bara)
  • 0,5 MPa (5 bara)
  • 0,48 MPa (4,8 bara)

Czym charakteryzuje się, patrząc na czoło wagonu główka sprzęgu, przewodu zasilającego (0,8 MPa)

  • jest koloru żółtego zwrócona w prawo
  • jest koloru czerwonego zwrócona w lewo
  • jest koloru żółtego zwrócona w lewo

W instrukcji Mw-56 kartą próby hamulca jest druk o nazwie

  • Mw 623
  • Mw 576
  • Mw 621




Najlepsze odpowiedzi
bez nazwy1
Maksymalnie do zdobycia 33
Wszystkie odpowiedzi 1

Magazyn GSM - telefony komórkowe, specyfikacja
maniaKalnie - telefony komórkowe, testy
rtvManiaKalnie - co zobaczyć na Netflix, HBO, Disney
agdManiaKalnie - sprzęt agd
mobiManiaKalnie - rowery elektryczne