reklama

Próba hamulca pociągu

Próba hamulca pociągu. Test z zakresu dokonywania próby hamulca w pociągu, wagonach

Tagi dla tego testu: wagonie railcarboy w osobowy hamulec wagon pociągu uproszczona szczegółowa hamulca próba

Podaj swoje imię:


Czy drużyna trakcyjna może uruchomić pociąg

  • tak, jeżeli dysponuje dokumentem potwierdzającym dokonanie próby hamulca
  • tak, nie posiadając karty próby hamulca, ale tylko ze stacji postojowej do handlowej
  • nie, jeżeli nie dysponuje dokumentem potwierdzającym dokonanie próby hamulca z pozytywnym wynikiem

Po opróżnieniu komór i zbiorników sterujących za pomocą odluźniaczy dokonamy próby

  • uproszczonej
  • uproszczonej, jeżeli czynności jak w pytaniu dokonaliśmy w jednym z dwóch ostatnich wagonów pociągu
  • szczegółowej

Sprawdzenia szczelności przewodu zasilającego dokonuje się

  • tylko przy próbie szczegółowej
  • przy próbie szczegółowej i uproszczonej
  • przy próbie szczegółowej, gdy ma związek z działaniem hamulca

Szczelność układu hamulca należy sprawdzić

  • przy próbie szczegółowej w sytuacjach awaryjnych
  • przy próbie szczegółowej i uproszczonej
  • przy próbie szczegółowej

Próba szczegółowa hamulca ma na celu stwierdzenie

  • prawidłowości działania hamulca zespolonego w ponad 50% wagonów
  • prawidłowości działania hamulca zespolonego dwóch ostatnich wagonów
  • prawidłowości działania hamulca zespolonego wszystkich wagonów

Po dokonaniu szczegółowej próby hamulca z sieci stałej sprężonego powietrza należy

  • dokonać ponownie próby szczegółowej z lokomotywy pociągowej upewniając się prawidłowego działania hamulców
  • dokonać próby uproszczonej, ale tylko w przypadku jeżeli jest to lokomotywa spalinowa
  • dokonać próby uproszczonej z lokomotywy pociągowej

Próbę szczegółową dokonamy

  • po postoju pociągu wynoszącym ponad 2 godziny
  • gdy urządzenia hamulcowe nie były zasilane sprężonym powietrzem dłużej niż 2 godziny
  • po postoju pociągu wynoszącym ponad 90 minut przy temperaturze poniżej zero stopni celsjusza

Sprawdzenia pomiaru ciśnienia na końcu składu w przewodzie głównym dokonujemy

  • przy próbie szczegółowej
  • przy próbie uproszczonej i szczegółowej
  • przy próbie uproszczonej w wyjątkowych sytuacjach

Po zmianie nastawienia dźwigni na tablicach przestawczych na drodze przebiegu pociągu

  • dokonamy próby szczegółowej lub uproszczonej, zależnie od uwag maszynisty
  • dokonamy próby szczegółowej
  • dokonamy próby szczegółowej, ale tylko w przypadku przestawienia dźwigni w jednym z dwóch ostatnich wagonów

Jeżeli maszynista poinformuje nas o nieprawidłowym działaniu hamulca

  • na polecenie maszynisty dokonamy próby uproszczonej
  • dokonamy próby uproszczonej lub szczegółowej, zależnie od warunków miejscowych
  • dokonamy próby szczegółowej

Podczas dokonywania uproszczonej próby, stwierdzono nieprawidłowe działanie hamulca w jednym z dwóch ostatnich wagonów

  • powtórzę próbę uproszczoną
  • dokonam próby szczegółowej
  • powtórzę próbę uproszczoną, sprawdzając ciśnienie na końcu pociągu w przewodzie głównym

Czy wymagane podczas próby hamulca jest skontrolowanie połączeń sprzęgów i otwarcia kurków

  • tak, ale tylko przy próbie uproszczonej
  • tak
  • tak, ale w wyjątkowych sytuacjach przy próbie szczegółowej

Jakie rozróżnia się rodzaje prób hamulca

  • wstępna, uproszczona, szczegółowa
  • szczegółowa, uproszczona
  • szczegółowa, uproszczona, wstępna

Czy wymagane próby hamulca mogą być dokonywane przez innych pracowników niż rewident taboru

  • tak, ale tylko w przypadku właściwych uprawnień
  • tak, ale tylko przez pomocnika maszynisty
  • tak, ale tylko przez kierownika pociągu

Czy wymagane jest sprawdzenie działania hamulca elektropneumatycznego w EZT

  • tak, w każdym przypadku przed lub po dokonaniu próby hamulca pneumatycznego
  • nie zawsze, gdyż ma to związek z odpowiednimi parametrami pociągu
  • tak, w każdym przypadku po dokonaniu próby hamulca pneumatycznego

Czy podczas dokonywania szczegółowej próby hamulca wymagane jest skontrolowanie nastawień hamulca na tablicach przestawczych

  • tak, ale tylko w wyjątkowych sytuacjach
  • oczywiście, że tak
  • nie, jeżeli dokonali tego wcześniej inni pracownicy

Potwierdzeniem dokonanej próby hamulca jest

  • wykaz pracy kranu maszynisty na lokomotywie
  • karta próby hamulca
  • raport z jazdy w przypadku próby uproszczonej




Najlepsze odpowiedzi
bart17
Daniel 17
Daniel 16
Rafal15
Daniel 15
Maksymalnie do zdobycia 17
Wszystkie odpowiedzi 10

Magazyn GSM - telefony komórkowe, specyfikacja
maniaKalnie - telefony komórkowe, testy
rtvManiaKalnie - co zobaczyć na Netflix, HBO, Disney
agdManiaKalnie - sprzęt agd
mobiManiaKalnie - rowery elektryczne