reklama

Mikroekonomia - test 3 "Elastyczność popytu i podaży"

Mikroekonomia - test 3 "Elastyczność popytu i podaży"

Podaj swoje imię:


Jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej podaży wynosi 0,2, to gdy wzrośnie cena:

  • wielkość podaży wzrośnie ale wolniej niż cena,
  • wielkość podaży rośnie w tym samym stopniu co cena,
  • wielkość podaży rośnie, ale szybciej niż cena,
  • wielkość podaży rośnie dwa razy wolniej niż cena.

Wskaźnik elastyczności cenowej popytu=0 oznacza:

  • wielkość popytu zmienia się wprost proporcjonalnie do zmian ceny,
  • wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian ceny,
  • wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany ceny,
  • wielkość popytu zmienia się bardziej intensywnie niż zmiany ceny.

Co powiesz o zależności dobra A i B jeżeli po wzroście ceny dobra A z 10 do 12zł,wzrosły zakupy dobra B ze 100 do 115szt

  • dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
  • dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest dodatni,
  • dobra komplementarne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
  • dobra niezależne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest bliski 1.

Wskaźnik elastyczności dochodowej popytu przyjmuje wartości:

  • od 0 do ? ,
  • od 0 do 1,
  • dodatnie lub 0,
  • dodatnie lub ujemne.

Producent obniża cenę na pralki Bosh o 8%a ilość sprzedawanych pralek wzrasta o 6%.Elastyczność cenowa popytu na pralki jest

  • większa od 1,
  • równa 1,
  • mniejsza od 1,
  • nie można tego określić.

Jeżeli popyt jest nieelastyczny, a cena dobra wzrosła, to przychody całkowite firm:

  • wzrosną,
  • spadną,
  • pozostaną bez zmian,
  • żadna z powyższych.

Jeżeli elastyczność cenowa podaży wynosi 0,5 a cena wzrasta o 10%, to:

  • wielkość podaży wzrośnie o 0,5%,
  • wielkość podaży wzrośnie o 5%,
  • podaż zmaleje o 0,5%,
  • podaż zmaleje o 5%.

Jeżeli konsumenci wydają mniej na produkt po spadku jego ceny, to:

  • popyt jest elastyczny,
  • popyt jest neutralny,
  • popyt jest nieelastyczny,
  • popyt jest sztywny.

Co możesz powiesz o elastyczności popytu na aparaty,jeżeli po spadku ich ceny o 25 % zarejestrowano wzrost sprzedarzy o 0,5%:

  • popyt cenowo elastyczny,
  • popyt krzyżowo elastyczny,
  • popyt cenowo nieelastyczny,
  • popyt cenowo proporcjonalny.

Elastyczność mieszana popytu ma wartość dodatnią. Świadczy to o tym, iż: analizowane dobra mogą być :

  • komplementarne,
  • substytucyjne,
  • niezależne,
  • Giffena

Jeżeli dochodowa elastyczność popytu na czekoladę wynosi 2, to wielkość popytu zmienia się:

  • w tym samym kierunku co dochód, ale w większym stopniu,
  • w tym samym kierunku co dochód, ale w mniejszym stopniu,
  • w odwrotnym kierunku niż dochód,
  • w tym samym kierunku co dochód i w tym samym stopniu.

Jaka nastąpi zmiana w popycie na ananasy w puszce, jeżeli elastycznośź cenowa popytu na ananasy to 1,6 a cena wzrosła o 30%:

  • nastąpi wzrost popytu o 48 %,
  • nastąpi spadek popytu o 48 %,
  • nastąpi spadek wielkości popytu o 48 %,
  • nastąpi wzrost wielkości popytu o 48 %.

Jeżeli stwierdzono, ze wskaźnik elastyczności cenowej popytu na coca-colę jest mniejszy od 1 to oznacza to, że:

  • wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany w cenie,
  • wielkość popytu zmienia się bardziej intensywnie niż zmiany w cenie,
  • wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian cen,
  • wielkość popytu zmienia się proporcjonalnie do zmian w cenie.

Jeżeli konsumenci wydają więcej na produkt po spadku jego ceny, to:

  • popyt jest elastyczny,
  • popyt jest neutralny,
  • popyt jest nieelastyczny,
  • popyt jest sztywny.

Jeżeli wskaźnik elastyczności popytu, wynosi 0,5, to każda 2% obniżka ceny wywoła:

  • wzrost popytu o 1 %,
  • wzrost popytu o więcej niż 1 %,
  • wzrost ilości popytu o 1 %,
  • spadek ilości popytu o mniej niż 1

Jeżeli popyt na piwo jest nieelastyczny, to wzrost ceny o 5% spowoduje:

  • spadek wielkości popytu o 5%,
  • spadek wielkości popytu o ponad 5%,
  • spadek wielkości popytu o mniej niż 5%,
  • wzrost wielkości popytu o mniej niż 5%.

Prawdopodobną reakcją pacjentów na 15% redukcję cen leków w aptekach będzie:

  • obniżenie zapotrzebowania na leki o 15%,
  • brak reakcji,
  • obniżenie zapotrzebowania na leki o 3%,
  • zwiększenie zapotrzebowania na leki o 3%.

Jeżeli zmiana wielkości popytu wynosi 8%, a zmiana ceny 12% to popyt w takiej sytuacji jest:

  • względnie elastyczny,
  • względnie nieelastyczny,
  • sztywny,
  • jest elastyczny

Jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej popytu na mydło LUX wynosi 1,2 i cena jego spadła o 20 %, to:

  • wielkość popytu na mydło LUX spadnie o 36 %,
  • wielkość popytu na mydło LUX wzrośnie o 12 %,
  • wielkość popytu na mydło LUX spadnie o 24 %,
  • wielkość popytu na mydło LUX wzrośnie o 24 %.

Elastycznośc cenowa na proszek MIX wynosi 1,5 i zanotowano wzrost wielkości popytu o 30 %, to musiało to byc skutkiem

  • znacznego obniżenia ceny MIXa
  • spadku cny MIX o 15 %,
  • wzrostu ceny innych proszków średnio o 30 %,
  • spadku ceny MIX o 20 %,
  • spadku ceny MIX o więcej niż 20 %.




Najlepsze odpowiedzi
oliwia40
lola40
ola40
oliwka40
Hania 40
Maksymalnie do zdobycia 40
Wszystkie odpowiedzi 56
Magazyn GSM - telefony komórkowe, specyfikacja
maniaKalnie - telefony komórkowe, testy
rtvManiaKalnie - co zobaczyć na Netflix, HBO, Disney
agdManiaKalnie - sprzęt agd
mobiManiaKalnie - rowery elektryczne