reklama

Test nr. 4

Sprawdź czy umiesz

Tagi dla tego testu: Turystyka

Podaj swoje imię:


Co powinien zrobić pilot wycieczki w pierwszej kolejności w przypadku zgonu uczestnika wycieczki?

  • Natychmiast telefoniczne zawiadomić organizatora imprezy turystycznej
  • Zawiadomić rodzinę i poprosić o możliwie szybki przyjazd.
  • Wezwać pogotowie ratunkowego i uzyskać od lekarza akt zgonu oraz zabezpieczyć rzeczy wartościowe i dokumenty zmarłego
  • Przeszukać zmarłego w celu odnalezienia dokumentów i przykryć go płachtą materiału

Podczas wycieczki do parku narodowego organizowanej dla dzieci możesz zaplanować

  • zawody "kto zbierze więcej ciekawych kamyków".
  • konkurs krajoznawczy.
  • zabawę w chowanego.
  • konkurs piosenki.

Do ilu godzin na dobę może prowadzić pojazd kierowca autokaru turystycznego, zgodnie z przepisami UE?

  • 9 z możliwością przedłużenia do 10 godzin, 2 razy w tygodniu.
  • 8 z możliwością przedłużenia do 9 godzin, 1 raz w tygodniu.
  • 7 z możliwością przedłużenia do 8 godzin, 2 razy w tygodniu.
  • 6 z możliwością przedłużenia do 7 godzin, 1 raz w tygodniu.

Wybierz najbardziej efektywną metodę aktywizacji sprzedaży wczasów dla seniorów.

  • Oferowanie darmowego pobytu dla dziecka do 12 roku życia przy wykupieniu wczasów dla dwóch osób.
  • Wykorzystanie w reklamie tej imprezy wizerunku piosenkarza pop.
  • Reklama w "Twoim Stylu".
  • Zniżka posezonowa.

Najbardziej odpowiednią metodą aktywizacji sprzedaży obozów młodzieżowych z zakresu turystyki aktywnej jest

  • rozwieszenie plakatów w szkołach, klubach młodzieżowych itp. miejscach.
  • reklama w witrynach biur podróży.
  • rozdawanie pod szkołami długopisów z logo biura - organizatora obozów
  • ogłoszenie w gazecie codziennej.

Umowę o użyczenie logo i nazwy, tzw. franchising, zawieraną pomiędzy biurem podróży, a jego filiami nazywa się

  • konsorcjum.
  • specjalizacją.
  • licencją.
  • koncesją.

Które z wymienionych zadań należą do touroperatora?

  • Tworzenie imprez turystycznych, czyli opracowywanie programów, zamawianie świadczeń, zatrudnianie pilotów.
  • Stałe pośredniczenie w zawieraniu umów na rzecz usługodawców (hotelarzy) w zamian za prowizję.
  • Realizowanie i rozliczenie zamówionych usług.
  • Zawieranie umów o świadczenie usług turystycznych na zlecenie klienta.

Aby obiekt noclegowy mógł zostać nazwany pensjonatem musi spełniać następujące warunki:

  • ma być zlokalizowany poza obszarami zabudowanymi i świadczyć minimalny zakres usług związany z pobytem klienta.
  • ma być przeznaczony do indywidualnej i grupowej turystyki oraz być dostosowany do samoobsługi klientów.
  • posiadać co najmniej 30 miejsc noclegowych oraz oferować wyżywienie w systemie samoobsługowym.
  • posiadać co najmniej 7 pokoi i świadczyć całodzienne wyżywienie.

Obiekt zlokalizowany poza obszarem zabudowanym,przy szlaku, świadczący minimalny zakres usług związanych z pobytem klienta to

  • dom wycieczkowy.
  • schronisko młodzieżowe.
  • motel.
  • schronisko.

W parkach narodowych zabrania się budowy lub rozbudowy obiektów budowlanych i urządzeń technicznych, z wyjątkiem tych, które

  • poprawie bytu ludności miejscowej.
  • ułatwieniom turystycznym i sportowym.
  • celom parku narodowego albo rezerwatu przyrody.
  • prowadzeniu działalności gospodarczej na terenie parku narodowego.

Jaki podmiot podejmuje działalność polegającą na zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych na zlecenie klienta ?

  • Pośrednik turystyczny.
  • Organizator turystyki.
  • Agent turystyczny.
  • Touroperator.

Środkiem przeciwdziałania sezonowości nie jest

  • proponowanie alternatywnych imprez turystycznych.
  • posezonowa i przedsezonowa obniżka cen.
  • obniżenie jakości usług.
  • reklama i promocja.

Słabą stroną polskiej turystyki jest

  • liczba i długość ścieżek rowerowych.
  • dynamiczny rozwój bazy gastronomicznej.
  • rozbudowana sieć połączeń kolejowych.
  • rozwój bazy hotelowej o wysokim standardzie.

Sezonowość ruchu turystycznego w największym stopniu dotyka

  • miejscowości o charakterze krajoznawczym.
  • miejscowości wypoczynkowe.
  • centra biznesu.
  • uzdrowiska.

Dochodowa elastyczność popytu na usługi turystyczne polega na tym, że popyt

  • wzrasta ze wzrostem dochodów ludności.
  • maleje ze wzrostem dochodów ludności.
  • wrasta ze wzrostem ceny.
  • maleje ze wzrostem ceny.

Prawidłowo wystawiona faktura nie zawiera danych identyfikujących

  • sprzedawcę.
  • poręczycieli transakcji.
  • nabywcę.
  • miejsce transakcji.

Kto wydaje zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie organizowania imprez turystycznej?

  • Minister.
  • Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
  • Wojewoda.
  • Prezes Polskiej Izby Turystyki.

: Jakie obiekty noclegowe, określa się za pomocą symbolu "słoneczka"

  • Schroniska młodzieżowe.
  • Obiekty agroturystyczne.
  • Domy pracy twórczej.
  • Domy wycieczkowe.

Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Turystyki (WTO) podróżą turystyczną jest wyjazd

  • grupy żołnierzy do Iraku w ramach misji NATO.
  • pana Kowalskiego na weekend nad Zalew Sulejowski
  • kolegi na półroczny kurs językowy do Londynu.
  • pani Kowalskiej do pracy w Holandii

Co jest kryterium odróżniającym "turystę" od "odwiedzającego jednodniowego"?

  • Cel wyjazdu inny niż służbowy
  • Pobyt nie przekraczający 1 roku
  • Korzystanie z noclegu w bazie noclegowej danej miejscowości
  • Minimalna długość pobytu wynosząca 24 godziny

"Efekt Veblena" polega na tym, że popyt na produkt turystyczny jest w decydującym stopniu pobudzany przez jego:

  • dostępność.
  • wysoką cenę.
  • jakość .
  • chwilowy brak na rynku

Turystykę wypoczynkową możemy określić symbolem

  • 3xS (słońce, morze, piasek).
  • 3xN (komfort, wygoda, bierność).
  • 3xA (aktywność, integracja, spokój).
  • 3xE (rozrywka, podniecenie, kształcenie)

Czarter to forma

  • negocjacji między wykonawcami usług i biurami podróży.
  • porozumienia zawartego między biurem podróży , a klientem.
  • umowy z dostawcą usług bez możliwości dokonania jakichkolwiek zwrotów.
  • umowy z dostawcą usług z możliwością dokonania zwrotu w określonym terminie.

Turystyka "srebrnych głów" to pojęcie stosowane dla określenia

  • agroturystyki .
  • kosmoturystyki.
  • turystyki motocyklowej.
  • turystyki osób starszych.

Trekking to

  • szkoła przetrwania.
  • skałkowanie.
  • forma turystyki morskiej
  • forma turystyki górskiej

Formą aktywności turystycznej polegającą na podróży,której organizator zapewnia warunki do uprawiania narciarstwa jest turysk

  • biznesowa.
  • kongresowa.
  • edukacyjna.
  • kwalifikowana.

Loty balonem, nurkowanie i spadochroniarstwo zaliczamy do turystyki

  • promocyjnej.
  • alternatywnej.
  • ekstremalnej.
  • motywacyjnej.

Elementem produktu turystycznego nie jest

  • transport.
  • walor turystyczny.
  • poziom dochodów turysty.
  • klimat miejsca docelowego.

Jaki typ bazy noclegowej dominuje w dużych ośrodkach miejskich (centrach turystycznych)?

  • Hotele 3, 4, 5 - gwiazdkowe, motele, schroniska młodzieżowe.
  • Pensjonaty, gospodarstwa agroturstyczne.
  • Motele, schroniska młodzieżowe, kempingi.
  • Schroniska , domy wycieczkowe, hotele klasy turystycznej

Narzędzia promocji produktu turystycznego to

  • reklama, "public relations", promocja sprzedaży.
  • prowizje, rabaty, kanały dystrybucji.
  • zasięg działania, lokalizacja, dopłaty.
  • logo, właściwości, jakość.

Który ze szlaków turystycznych należy wybrać dla grupy dzieci w wieku ok. 13 lat na 3-4- godzinny spacer ?

  • Czerwony: Dol. Chochołowska - Polana Trzydniówka - Kulawiec - Trzydniowiański Wierch (1758 m) 2h.
  • Czerwony: Wodogrzmoty Mickiewicza (1099 m) - Schronisko nad Morskim Okiem (1401 m), 1h 30.
  • Żółty: Czarny Staw Gąsienicowy (1622 m) - Skrajny Granat (2225 m), 1h 45.
  • Zielony: Hala Kondratowa - Przeł. Pod Kopą Kondracką (1863), 1h 30.

Ustawa o usługach turystycznych nie reguluje kwestii dotyczących

  • obowiązków organizatora podróży wobec klienta.
  • zezwoleń na prowadzenie obiektów noclegowych.
  • wymagań wobec przewodników i pilotów turystycznych.
  • zasad programowania wycieczek o charakterze pielgrzymkowym.

Pilotem wycieczek może być osoba, która

  • na życzenie klientów świadczy informację krajoznawczą.
  • organizuje na rzecz uczestników świadczenia np. nocleg, wyżywienie.
  • zawodowo oprowadza turystów lub odwiedzających po wybranych obszarach, miejscowościach i obiektach oraz udziela informacji
  • towarzyszy w imieniu organizatora turystyki uczestnikom imprezy turystycznej, sprawując opiekę nad nimi i czuwając nad sposob

Turystyczny Kodeks Etyczny opracowany przez Światową Organizację Turystyki

  • zawiera kryteria podziału turystyki i podziału turystów.
  • charakteryzuje podstawowe zasady działania bazy noclegowej.
  • określa wyznaczniki kultury i etyki związanej z obsługą klienta przez różnorodne podmioty turystyczne.
  • zawiera szereg artykułów ujmujących wszelkie aspekty działalności turystycznej, które mają na celu ograniczenie złych skutków

Niebezpieczeństwa rozwoju chorób przewodu pokarmowego u turysty nie spowoduje

  • przegrzanie organizmu.
  • spożywanie brudnych owoców.
  • picie w przydrożnym barze wody z lodem.
  • jedzenie brudnymi rękami po całym dniu spędzonym w podróży




Najlepsze odpowiedzi
bez nazwy31
bez nazwy29
bez nazwy26
bez nazwy22
Ewelina22
Maksymalnie do zdobycia 35
Wszystkie odpowiedzi 24

Magazyn GSM - telefony komórkowe, specyfikacja
maniaKalnie - telefony komórkowe, testy
rtvManiaKalnie - co zobaczyć na Netflix, HBO, Disney
agdManiaKalnie - sprzęt agd
mobiManiaKalnie - rowery elektryczne