reklama

KARTKI od babki

mikroekonomia

Tagi dla tego testu: mikro

Podaj swoje imię:


Na górnym odcinku linii popytu obniżka ceny zwiększa rozmiary zapotrzebowania w stopniu :

  • kompensującym z nadwyżką spadek ceny
  • niewystarczającym do zrównoważenia spadku ceny

Podaż proporcjonalną charakteryzuje współczynnik elastyczności cenowej :

  • es(p) >1
  • 0<es(p)<1
  • ed(p)=1
  • es(p)=0

Elastyczność cenowa popytu jest :

  • niższa w krótkim okresie a wyższa w okresie długim
  • wyższa w krótkim okresie a niższa w okresie długim

Ustanowienie ceny maksymalnej (minimalnej) jest skuteczne, gdy jest ona :

  • niższa od ceny równowagi
  • wyższa od ceny równowagi

Współczynnik elastyczności cenowej popytu ed(p)=0 oznacza popyt :

  • nieelastyczny
  • elastyczny
  • sztywny
  • proporcjonalny

Prostą elastyczność cenową popytu określa:

  • relacja wyrażonej w procentach zmiany wielkości popytu na dane dobro do procentowej zmiany jego ceny, przy założeniu....
  • relacja wyrażonej w procentach zmiany ceny na określone dobro do procentowej zmiany popytu
  • -----
  • relacja wyrażonej w procentach zmiany wielkości popytu na określone dobro do procentowej zmiany ceny innego dobra

Przy stałym popycie (podaży) wzrost podaży :

  • zwiększa ilość równowagi przy stosownym obniżeniu ceny
  • zmniejsza ilość równowagi przy wzroście ceny
  • zmniejsza ilość równowagi przy wzroście ceny zwiększa zarówno cenę jak i ilość równowagi
  • zmniejsza zarówno cenę jak i ilość równowagi

Przy ustalaniu stopy inflacji wykorzystuje się :

  • odchylenie łańcuchowe
  • wskaźnik dynamiki łańcuchowy
  • prosty wskaźnik dynamiki
  • odchylenie proste

Relację poziomu badanej danej ekonomicznej do jej poziomu w okresie poprzednim określa

  • prosty wskaźnik dynamiki
  • wskaźnik dynamiki łańcuchowy
  • odchylenie proste
  • odchylenie łańcuchowe

Relacja dodatnia (ujemna) pomiędzy ceną a ilością towaru (dobra) to :

  • popyt
  • podaż
  • zapotrzebowanie
  • ilość oferowana

Określa zachowanie konsumentów (producentów) przy różnym poziomie cen :

  • podaż
  • popyt
  • zapotrzebowanie
  • ilość oferowana

Model ekonomiczny stanowi :

  • dokładne odzwierciedlenie podstawionego problemu
  • świadome uproszczenie rzeczywistości (jak bd na tescie jednokrotnego wyboru
  • zawiera szereg założeń upraszczających dotyczących zachowania się ludzi ( jak bedzie wielokrotnego)

Analiza mikroekonomiczna :

  • zajmuje się szczegółowym badaniem indywidualnych decyzji dotyczących poszczególnych towarów przy pomijaniu współzależności...
  • kładzie nacisk na wzajemne związki występujące w gospodarce
  • stanowi opis i analizę zjawisk związanych z procesami przemian strukturalnych w gospodarce

Koszt *określany dokładnie w momencie dokonywania wyboru * ponoszony wyłącznie przez podejmującego decyzję *mający charakter

  • księgowy
  • ekonomiczny
  • alternatywny

Podstawowe elementy modelu wyboru konsumenta stanowią :

  • linia budżetowa i krzywa obojętności
  • izokwanta i izokoszta

Współczynnik giętkości (ekspansybilności) cen mierzy :

  • reakcję ceny na zmianę popytu
  • reakcję ceny na zmianę podaży
  • reakcję podaży na zmianę ceny
  • reakcję popytu na zmianę ceny dobra

Kryterium wyboru konsumenta stanowi :

  • użyteczność
  • dochody
  • ceny dóbr
  • zysk

O procentowej zmianie ceny dobra przy zmianie popytu na dobro o 1% informuje

  • współczynnik giętkości cen
  • współczynnik elastyczności mieszanej popytu
  • współczynnik elastyczności cenowej popytu

Stopień reakcji ceny na zmiany podaży wskutek wpływu czynników poza cenowych ilustruje współczynnik

  • elastyczności cenowe podaży
  • ekspansybilności
  • fleksybilności
  • elastycznści cenowej popytu

Optymalizacja decyzji konsumenta (gospodarstwa domowego) oznacza :

  • wybór kombinacji ilości rozpatrywanych dóbr odpowiadających współrzędnym punktu styczności linii budżetowej z najwyżej ...
  • ustalenie wielkości produkcji zgodnie z regułą produkcji
  • wybór kombinacji ilości zużycia czynników wytwórczych odpowiadających współrzędnym punktu styczności izokoszty z najwyżej ...

Niedobór na rynku dobra scharakteryzowanym popytem Qd=150-10P oraz podażą Qs=30 20P przy cenie P-3 wynosi:

  • 40
  • 50
  • 30

Nadwyżka na rynku dobra scharakteryzowanym popytem Qd=160-20P oraz podażą Qs=40 80P przy cenie P=6 wynosi :

  • 480
  • 400
  • 440

Znajomość elastyczności dochodowej popytu pozwala na przewidywanie :

  • zmian popytu wskutek zmiany cen
  • zmian ceny dobra wskutek zmiany popytu
  • zmian popytu konsumpcyjnego wskutek zmiany poziomu zamożności

Udział dóbr niższego rzędu w budżetach konsumentów wraz ze wzrostem dochodów

  • rośnie
  • obniża się

Prawidłowością jest :

  • spadek poziomu elastyczności punktowej w miarę przesuwania się wzdłuż krzywej popytu w LEWO
  • spadek poziomu elastyczności punktowej w miarę przesuwania się wzdłuż krzywej popytu w PRAWO

Dodatnia elastyczność mieszana popytu oznacza na ogół , iż rozpatrywane dobra są :

  • wzajemnie komplementarne
  • substytutami

Punktową (łukową) elastyczność cenową popytu określa :

  • elastyczność przeciętna odpowiadająca łukowi krzywej popytu pomiędzy dwoma dowolnymi punktami
  • stopień reakcji popytu na zmianę ceny przy różnych jej poziomach

Elastyczność krzyżowa (mieszana) popytu to:

  • relacja procentowej zmiany popytu na dobro do procentowej zmiany dochodu
  • relacja procentowej zmiany popytu na dobro X do procentowej zmiany ceny dobra Y

Elastyczność dochodowa mierzy reakcję :

  • dochodu na zmianę popytu
  • popytu na zmianę ceny
  • popytu na zmianę dochodu

Dodatnią (ujemną) elastycznością dochodową popytu charakteryzują się dobra :

  • luksusowe
  • niższego rzędu
  • normalne

Wyższą (niższą) od jedności elastycznością dochodową popytu charakteryzują się dobra :

  • niższego rzędu
  • normalne
  • wyższego rzędu




Najlepsze odpowiedzi
Nie głosowano
Maksymalnie do zdobycia 31
Wszystkie odpowiedzi 0

Magazyn GSM - telefony komórkowe, specyfikacja
maniaKalnie - telefony komórkowe, testy
rtvManiaKalnie - co zobaczyć na Netflix, HBO, Disney
agdManiaKalnie - sprzęt agd
mobiManiaKalnie - rowery elektryczne